Articole,  Articole & Recenzii,  Filme

Young Adult Matters / Problemele celor tineri

Loading

Liceana Se-jin pare a fi un fel de sociopată, deoarece reacțiile ei la ceea ce se întâmplă în viața ei sunt minime, dacă nu chiar inexistente, iar acțiunile ei generale sunt la fel de perplexe. Se-jin locuiește cu sora ei mai mică și își petrece frecvent timpul tăindu-și brațele și încărcând fapta pe feed-urile de pe Instagram, lucru care a făcut-o să fie intens hărțuită la școală. Cea care o intimidează, însă, este Eun-jeong, o fată care se întâmplă să fie și iubita ei lesbiană, care o torturează la școală și apoi o caută în timpul nopții pentru a-și cere scuze și a se împăca. În plus, Se-jin păstrează o relație erotică cu fiul profesorului directorului, Sang-seop, o aventură care în cele din urmă o lasă însărcinată. Un accident ciudat al bătăușului/amantului ei, precum și descoperirea sarcinii și pedeapsa dură ulterioară a iubitului ei o determină să plece de acasă în căutarea unui avort, într-o serie de evenimente care par să o lase totuși complet nepăsătoare.

În timp ce se află pe stradă, ea întâlnește o altă fugară, Joo-yeong, iar cele două formează o prietenie destul de intensă, cea din urmă încercând să o protejeze pe Se-jin, complet inocentă și naivă. Interacțiunile lor cu un bărbat de vârstă mijlocie, care se dovedește a avea un singur lucru în minte, le aduce împreună cu alți doi tineri neadaptați, Jae-pil și Sin-ji. Cei patru încearcă să strângă suficienți bani pentru ca Se-jin să poată face un avort, inclusiv prin obținerea unei slujbe într-un club de noapte și înscrierea la teste medicale, dar eforturile lor se soldează cu eșecuri și chiar cu violență. Pe măsură ce timpul trece, presiunea crește.

Se-jin este un personaj destul de ciudat. Inocența ei pare complet nefirească, până într-acolo încât este greu de înțeles de ce este așa, dacă se află în spectrul de exemplu, sau dacă atitudinea ei este rezultatul unui fel de șoc în viața ei. Tendințele ei sinucigașe, promiscuitatea ei care duce la relații cu persoane care par să o exploateze pur și simplu, așa cum evidențiază ambii iubiți inițiali, faptul că nu înțelege implicațiile pe care le are faptul că este însărcinată la o asemenea vârstă, toate acestea creează un portret destul de ilogic. Faptul că un astfel de personaj este în centrul narațiunii creează cea mai semnificativă problemă pentru film, deoarece atât acțiunile ei, cât și cele ale oamenilor din jurul ei par ocazional destul de inexplicabile.

În același timp, însă, aventurile pe care le trăiesc Se-jin și prietenii ei servesc și unui scop distinct, adesea militant, de a critica toate instituțiile majore care formează lumea celor mari, într-o abordare care ar putea fi descrisă ca blasfemiatoare pe alocuri. Școala, părinții, religia (biserica), toate își primesc partea lor aici, majoritatea covârșitoare a adulților din film fiind prezentați ca fiind oameni dispuși să exploateze tinerii pentru propriul lor câștig, adesea josnic. În același timp însă, critica îi include și pe tinerii înșiși, care par să rătăcească fără scop în interiorul propriei vieți, frustrarea reieșind din faptul că nu au niciun fel de îndrumare în viața lor, ceea ce duce în cele din urmă la violență, ei fiind atât victimele, cât și autorii, pe alocuri.

Acest ultim aspect se potrivește și cu unul dintre scopurile lui Lee Hwan, acela de a-și șoca publicul, scop pe care îl atinge de mai multe ori, deși abordarea sa este intensă uneori, până la punctul în care unele incidente par a fi de benzi desenate, ca în cazul accidentului ciudat al lui Eun-jeong. Pe de altă parte, scena în care cei patru își rup definitiv legăturile este destul de impactantă prin violența sa, implementând și un ușor element melodramatic, care funcționează totuși destul de bine.

Lee Hwan dorește, de asemenea, să prezinte elemente ale culturii tinerilor din Coreea de Sud și, pentru a face acest lucru, a inclus o serie de secvențe pline de muzică, arătând-o, de obicei, pe Se-jin patinând pe role în diverse locuri, inclusiv pe străzi noaptea și pe râul Han în timpul zilei. Sunetele hip hop, trap și electronice umplu aceste scene, care se mândresc cu estetica videoclipurilor muzicale, oferind în același timp o ușurare binevenită de la toată tristețea poveștii. În plus, cinematografia lui Kim Hyun-oc își găsește unul dintre apogeele sale în aceste scene, deoarece atât încadrarea, cât și iluminarea (cu neon) sunt rafinate.

 

Lee Yoo-mi oferă o interpretare intrigantă în rolul lui Se-jin, în ciuda faptului că personajul ei ar fi putut fi scris într-un mod mai bun. Hani, vedeta Kpop EXID, este convingătoare în rolul unui fel de “bodyguard”, scena violentă de aproape de final fiind apogeul prestației sale. Lee Hwan însuși în rolul lui Jae-pil este, de asemenea, destul de bun, interacțiunea sa cu managerul clubului, scenele în care nu-și poate exprima sentimentele pentru Se-jin și momentul în care erupe fiind printre cele mai bune din film, într-un stil care amintește mult de cel al lui Kim Kiduk.

 

 

 

 

Scenele par adesea inutil de grafice, iar violența ajunge la un punct în care este inconfortabil de privit.

Brutalitatea filmului este uneori prea melodramatică și îndepărtează ceea ce ar trebui să fie o descriere realistă a două adolescente rătăcite. Cea mai mare parte a filmului este violentă doar de dragul de a fi violentă, iar acest lucru îngreunează povestea.
 
 În același timp, însă, este frumos, intrigant, bine jucat și merită cu siguranță să-l vizionați.

Filmul în puteți vizona tradus în română pe Blogul lui Gian https://blogul-lui-gian.ro/movie/problemele-celor-tineri/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *